Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Η διαφάνεια Νο. 70, τους έβγαλε από τα ρούχα τους!

 


 
 Την έχω διασταυρώσει με άνθρωπο "από μέσα".
 
Η πρώτη επιδότηση είναι η υποχρεωτική προτεραιότητα στο δίκτυο. ΑΥΤΗ φτιάχνει την "διαθεσιμότητα" του 24%. Δηλαδή την ex post, εκ των υστέρων απολογιστική στατιστική του "πόσα εισπράξαμε από τις εγχύσεις". Δεν έχει σημασία εάν χρειαζόταν το ρεύμα, ή τι κόστισε σε εμάς τους υπόλοιπους, η διαχείρισή του.
 
Η δεύτερη επιδότηση είναι η "ταρίφα". Αν δείτε τα έξοδα, πιο κάτω, θα δείτε ότι η ταρίφα είναι πόσα χρειάζονται για να δείξουν κέρδος.  Με €85/ΜΓΒωρα, έχουν απόδοση 11,9% μείον τον φόρο, μείον το κόστος κεφαλαίου, μείον operating and maintenance expenses, μένει ένα πενιχρό (για τα νεοελλαδικά δεδομένα) κέρδος.
 
ΛΑΘΟΣ!  μου λέει αιολικό στέλεχος. Τα λεφτά είναι το 1 δις επιδοτήσεις που έχουν δοθεί μπροστά, up front. ΑΥΤΟ είναι το κίνητρο του άγχους.  1 δις για 1952 ΜΒ. Περίπου 500.000 ανά ανεμογεννήτρια των 2 ΜΒ.  Αυτά είναι λεφτά. Έτσι και εγώ είμαι υπέρ των ΑΠΕ.
 
Μα τι τους δείχνω και εγώ... Άντε να κάνω φίλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου